Employer branding wordt steeds belangrijker, het imago van een bedrijf is voor werknemers een belangrijke factor in hun keuze voor een baan. Dit blijkt ook uit het onderzoek dat onderzoeksbureau TNO uitvoerde onder 22.000 werknemers. Voor 97 procent van de werknemers is het hebben van een goede leidinggevende zelfs net zo belangrijk als de hoogte van het salaris.

Aan de werknemers werd gevraagd welke arbeidsvoorwaarden voor hen het zwaarst wogen bij de keuze. De kans om te groeien en zich te ontwikkelen werd door 89 procent als heel belangrijk bestempeld. En voor 68 procent van de ondervraagden is de mogelijkheid in deeltijd te werken een onmisbare voorwaarde.

Flexibiliteit is ook een belangrijk punt voor de werknemer, zelf de werktijden kunnen bepalen, geeft voor 71 procent de doorslag. Volgens TNO kan een werkgever die flexibele werktijden toestaat rekenen op een aanzienlijk lager ziekteverzuim.

Het onderzoek geeft, vooral werkgevers, een belangrijk inzicht in de wensen van werknemers. En laat zien dat employer branding onmisbaar geworden is.

Voor meer nieuws en vacatures, neem een kijkje op Toplocal.nl