Curriculum vitea
Persoonlijke gegevens
Naam: Yiu-Chung Wong
Adres: Valkenpad 6
Postcode: 2317 AN Leiden
Telefoonnummer privé: 071-5218560 Mobiel: 06-50540569
Geboortedatum: 04 maart 1984
Leeftijd: 25
Nationaliteit: Nederlandse
Status: ongehuwd
Email: Ycwong@live.nl
Opleiding
2006-Hbo-Miz(management in de zorg) te Den Haag. (Haagse Hogeschool)
Diploma behaald: Nee
2005-2006 Hbo-Mer(management, economie en recht) te Den Haag. (Haagse Hogeschool)
Diploma behaald: Nee
2002-2005 Mbo-Detailhandel (ondernemer/manager niveau 4) te Leiderdorp. (Roc)
Diploma behaald: Ja
1998-2002 Mavo. Te Leiden (Het vlietland College
Diploma behaald: Ja
Cursussen/kennis
Bhv (Bedrijfshulpverlening)
Ms Excel
Ervaring met Ms dynamics (CRM)
Ervaring met SAP
Competenties en vaardigheden
Door mijn bijbaan in een supermarkt, begonnen met een vakkenvuller en opgeklommen tot Assistent winkel heb ik veel ervaring opgedaan in de leidinggevende functie. Ik had 3 jaar als vakkenvuller gewerkt, na die tijd was ik wel toe aan iets nieuws. Ik was daarna gepromoveerd tot de leidinggevende op een aantal avonden en middagen per week.
In die 5 jaar als leidinggevende heb ik veel geleerd, hoe er nou omgegaan moet worden met bepaalde mensen, hoe je het beste leiding kunt geven en daarbij je eigen stijl van leidinggeven ontdekken, hoe je het beste resultaat kan halen met je medewerkers en tot slot hoe je om moet gaan met je eigen leidinggevende.
Ik gaf leiding aan een ploeg van 8 tot 13 mensen tussen de leeftijden van 16 tot en met 22 jaar. Het was een uitdaging om al die mensen op de juiste manier te laten werken.
Het leidinggevende gevoel heeft bij mij blijven hangen. Ik voel dat ik het leuk vind om te doen en ook
Een sterk punt van mij is de interactie met de opdrachtgever. Ik ben goed bereikbaar, communiceer vlot, sta open voor discussie over zakelijke problemen, sta open voor kritiek en ik werk hard.
Nadat ik bij BCC had gewerkt als administratief medewerker, ligt het administratie wel goed in de hand bij mij. Het is erg leuk om op de achtergrond te werken, achter de schermen problemen oplossen en het zorgen van een toch tevreden klant. Ik had het ook erg snel onder de knie en wist mijn plek goed te vinden. Wederom het leiden van een team op de back office afdeling lijkt mij ook erg interressant.
Werkervaring
03-1999/07-2007
Leidinggeven op de werkvloer. Ik had niet alleen leidinggegeven op de werkvloer in een supermarkt,
02-2006/05-2006
ook had ik stage gelopen bij de V&D waar ik een leidinggevende functie kreeg.
In mijn jongere jaren
In mijn jongere jaren ik gewerkt in het restaurant van mij ouders. De werkzaamheden was meer bestelling rondbrengen en in de keuken geholpen.
Ook samenwerking werd op mijn werk toepasselijk gebruikt. Ik werkte regelmatig samen met een groep en daar had ik ook vele ervaringen opgedaan.
8-2007/10-2007
In deze tijd had ik gewerkt bij de Block elektronicazaken, daar had ik eerlijk gezegd heel erg kort gewerkt. Wel had ik geleerd hoe je moet verkopen en hoe je moet overkomen op de winkelvloer.
10-2007/12-2007
Ook ben ik werkzaam geweest bij Smartvertise, een bedrijf dat advertentieruimte aanbiedt. Ik had daar als functie sales buitendienst. Ik zorgde ervoor de verkoop en het contact behouden van bestaande en potentiële klanten. Bij dit bedrijf had ik ook niet lang gewerkt, omdat ik als freelancer werkte.
1-2008/8-2008
Ik ben werkzaam geweest bij BCC in de bezorging en installaties. Daar bezorg ik bij adressen door heel Nederland en kom bij verschillende mensen thuis om installaties te doen. Klantvriendelijkheid en stressbestendigheid komt hier goed van pas. Hier heb je helemaal geen 9 tot 17 tijden, maar onregelmatige werktijden. Nauwkeurigheid hoort ook bij deze baan.
8-2009/1-2009
Rond deze tijd was ik ook weer terug gaan werken Bij Dirk van Den Broek bedrijven te Hoofddorp daar werkte ik als 2 de assistent op de winkelvloer. Daarbij hoort de werkzaamheden het aansturen van personeel, planning en control en het bijhouden van de urenregistratie. Dit had ik 3 maanden beoefend en wegens omstandigheden had ik toen ontslag genomen.
2-2009/2-2010
Uiteindelijk terug bij BCC electronika speciaalzaken op de afdeling back office. Daar beoefende ik de functie als dossierbeheerder. Het is een aftersales afdeling voor de klanten. Hierbij wordt de reparatie van de klanten secuur gevolgd en administratief afgehandeld dankzij het mooie systeem Crm (Ms Dynamics) ook het behouden van contact tussen leverancier en reparateur is hier van belang. Er wordt nauw samengewerkt met verschillende afdelingen en ook met verschillende systemen. U kunt hierbij denken aan (SAP en Bris)
Ik werd ook ingezet bij kleine projecten. Hierbij is het oplossen van het bestaande probleem een belangrijke taak.
Nevenactiviteiten en hobby’s
2005-2006 Penningmeester VVE (vereniging van eigenaren) te Leiden
1999-2006 Organisatie bedrijfsactiviteiten te Leiderdorp
Hobby’s: Basketballen, fitnessen, squashen en verbetering zoeken in het werk dat ik beoefen.
Wat kunt u verwachten van mij
Ik ben iemand die altijd 100% inzet toont. Geen bezwaar tegen overwerken. Ik ben flexibel inzetbaar en houd wel van afwisseling in werk. Het is voor mij ook erg fijn om van elke afdeling of werkzaamheden iets vanaf te weten voor een ideale samenwerking. Ik kan dan ook altijd overal inzetbaar indien nodig.
Ik werk graag met targets en deadlines, door de werkdruk wordt er een hogere productiviteit gerealiseerd inclusief het resultaat. Het geeft een voldoening als bepaalde resultaten gehaald worden.
Ik leer erg graag nieuwe werkzaamheden bij, sta daarom ook open voor cursussen en trainingen.
Een persoon waarmee er plezierig mee gewerkt kan worden, heeft een goede communicatie en kan goed in een team werken.
Ben iemand die op verschillende niveaus en afdelingen kan werken.
Bijlage: Referenties
Referenties
Digros
Winkelhof 70
2353 TV Leiderdorp
071-5893535
Tav Mv de kok
V&D
Spui 3
2511 BL Den haag
0900-2358363
Smartvertise
Fruitweg 24K
2321GK Leiden
071-7370017
Dirk van Den Broek
Burgemeester van stamplein 48
2132BH Hoofddorp
De Block electronicazaken
Te katwijk