Ik ben op zoek naar een Interimmanagerbureau c.q. opdrachtgevers voor projecten voor korte of langere duur.
CURRICULUM VITAE
ALBERT G. KOLK
Fax./Voice: 020 8656396
email: akolk @ hotmail.com
Persoonlijke gegevens
Familie 6 maart 1951 te Haarlem - gehuwd - 2 kinderen.
Scholing HBS-a 1968 - Businessschool ‘70 - Makelaarscursus ’72 - Basis Marketing
Niveau Werk- en denkniveau HBO+
Opleidingen Shell - Philips - Hoekloos: techniek en management, Pfeiffer & Comp.; Teambuilding,
Stressmanagement, Strategic Planning, Essence 2000.
Seminars Quality Management, Teambuilding, Global quality, Stress Management.
Talen Engels & Duits: business, Frans matig.
Vrije tijd Hockeyteam, accommodatie commissie/nieuwbouw, zeilen, lezen, muziek.
Militaire Dienst Kan 1, 1 LKA. Commissies: Batterij- en kazerneoverlegorgaan, Voedingscommissie.
Salaris In overleg.
Referenties Interim-opdrachtgevers kunnen, i.v.m. geheimhoudingsclausule, niet als referentie dienen.
Persoonlijke kenmerken
Allround, zakelijk ondernemer met strategisch inzicht
Procesmatige organisator met pragmatische open instelling
Representatief en communicatief sterk
Op resultaat gerichte beslisser
Praktisch en diplomatiek.
Ervaring & Vaardigheden
Algemeen- en commercieel management met financiële controle.
Crisismanagement en reorganisatie, troubleshooter, onderhandelaar.
Internationale coördinatie van financieel beheer, distributie, voorraadbeheer.
Communicatie en veranderingsprocessen.
Interim-management, projectmanagement.
Loopbaan & Werkervaring
1999- heden. Projecten: Softwarebureau; Organisatieadviseur: bij cliënt bestaande procedures, afspraken implementeren in nieuwe software, opzet dealernet Europa voor softwarepakket. Technische handelsonderneming; interim-manager: begeleiden van veranderingsprocessen met de nadruk op klantgericht denken, waarbij het verbeteren van motivatie, communicatie, servicegericht zijn en meer betrokkenheid een belangrijk onderdeel waren.
Groothandel; vervangen van manager gedurende ziekteverlof.
Reclamebureau; interim-manager: begeleiding naar zelfstandig draaien, n.a.v. verstoorde relatie met moederorganisatie, algehele structuur aanpassen aan nieuwe situatie. Diverse werkzaamheden voor korte termijn, begeleiding, advies.
1995 -1999 Amerikaanse uitgeverij van trainingsmateriaal; Organisatieadviseur: Het starten van de vestiging in Nederland. Verantwoordelijk voor het vinden van vestigingsplaats, inrichting, magazijn, administratie, logistiek, import/export. 1996. Door ontslag directie een aanstelling als interim-manager, na aanstelling nieuwe directeur was ik in de functie van adj. directeur belast met dagelijkse leiding en uitbouw organisatie.1999. Begeleiding en planning verhuizing bedrijf naar UK.
1993 - 1995 Interim-manager / adviseur;
Automobieldealer; belangrijke bijdrage is geweest het analyseren van problemen en de verrichten van aanpassingen in de organisatie. In positieve zin oplossen van reeds langer bestaande interne problemen dan wel bespreekbaar maken n.a.v. fusie. Communicatie en verhouding met dealerorganisatie verbeteren.
Agenturengroothandel, advisering ten aanzien van (re)organisatie productenlijn. Autospuiterij, begeleiden manager bij veranderingsproces.
Vastgoedbemiddelingskantoor; tijdelijke vervanging directeur.
Automatiseringsadviesbureau, begeleiding opzet service afdeling.
1980 - 1993 Bedrijfsleider - Directeur. Technische groothandel Amsterdam
Verantwoordelijk voor organisatie orderverwerking/routing, magazijn, voorraad, service dienst. Analyseren productlijnen, administratie m.b.t. automatisering. Contact met leveranciers en afnemers.
1985. Directie lid verantwoordelijk voor o.a. dagelijkse leiding, financiën, projectleiding ontwikkelen automatisering, marketing, trainen en begeleiden medewerkers naar vernieuwing van de organisatie.
1987. Algemeen directeur (Dga); Via kostenbeheer en marketing naar betere resultaten, merkbaar in cashflow en netto rendement.
1974 - 1980 Bedrijfsleider - Directielid; media adviesbureau Amsterdam / Brussel
Verantwoordelijk voor administratie, verkoopafdeling, mediaplanning voor bedrijven en reclamebureaus. 1976. Lid van directie en belast met dagelijkse leiding kantoor Amsterdam, tevens nauw betrokken bij opzetten van kantoor in Brussel. Mede verantwoordelijk voor organiseren van internationaal media symposium. Auteur van diverse artikelen voor Media International.
1971 - 1974 Managementtrainee bij middelgrote Automobieldealer, accent op verkoop en organisatie, directie assistent. 5 mnd.
Assistent makelaar, belast met verhuur en beheer, later verkoop en taxatie. 8 mnd.
Chemisch adviseur bij int. bedrijf, adviezen aan bedrijven en instellingen. 4 mnd.
agk2001-03