Waarom geen freelancer?

  • Eleanor Snijder

    Het belang van freelancers wordt nog steeds erg onderschat. Bedrijven zijn in eerste plaats nog steeds op zoek naar vaste krachten, maar vergeten de voordelen van het inhuren van freelancers. Een freelancer heeft over het algemeen erg veel ervaring in zijn werkgebied en is erg flexibel. De freelancer wordt voor de duur van een project ingehuurd. Het heeft natuurlijk wel zijn nadelen, freelancers willen wel voor hun experise betaald worden. Waar ik benieuwd naar ben is wat de reden is voor bedrijven om wel of niet freelancers in te huren?

    Eleanor Snijder

    www.independentbrains.com

  • Jolene Prins

    Ik sta zelf op het punt om freelance te gaan werken, dan wel in entertainment & organisatie. De afgelopen twee maanden werk ik op de EXPO in Hannover en dat duurt nog ongeveer 3 maanden. Ik ben nu in loondienst, maar ik had er veel meer uit kunnen halen als ik op freelance basis had gewerkt. Dan had ik opdrachten van andere landen aan kunnen nemen om voor entertainment personeel te zorgen. Dat men dat niet snel doet is omdat iemand op freelance basis veel goedkoper is dan b.v. iemand van het uitzendbureau. Ik ben het met jou eens dat bedrijven het onderschatten, want de kwaliteit dat een freelancer biedt is groter omdat het project dat hij doet bij het bedrijf gedaan wordt om er zelf beter van te worden en normaal gesproken werkt de menselijke geest zo dat men er dan ook helemaal voor gaat!

    Groetjes Jolene.

  • Eleanor Snijder

    Hallo Jolene,

    Ik ben het helemaal met je eens. Voor kwaliteit moet je meestal ook een beetje meer betalen. Maar als werkgever zal ik het wel weten. De keus tussen kwaliteit van het gedane werk en een paar gulden minder kwijt zijn aan salaris is volgens mij makkelijk gemaakt. Vooral omdat werkgevers natuurlijk ook een grote marge voor de bemiddeling aan de uitzendbureaus. Liever dat het geld naar de ‘werker’ gaat dan naar een bemiddelaar.

    Als je nog op zoek bent naar freelance projecten zou je je kunnen inschrijven bij www.independentbrains.com. Een commmunity voor freelancers waar je gratis kunt inschrijven en projecten kunt zoeken.

    Veel succes en nog veel plezier de laatste paar weken bij de Expo. Groetjes,

    Eleanor Snijder

    www.independentbrains.com